søndag 9. september 2012

Gammel kommode ferdig oppusset ...




                                                       Kommode ETTER

                                     Bloggen om interiør og oppussing
                                                           
                                                      

  
 Oppussingen av det kombinerte  soverommet/ kontoret begynner som sagt å ta form og selvsagt noe av interiøret.

Noe gammelt måtte da også denne gangen såklart pusses opp og komme inn i varmen.


                          Kommoden FØR





Når det kommer til farger i interiøret, så er det nok sort / hvitt
som fremdeles er favorittene for min del.
Får med disse fargene den rene,klare og stramme rammen som er så utrolig stilig.


En kombinasjon som alltid er ener og er flott sammens med andre farger om det skulle være ønskelig.








Forarbeidet er som alltid like viktig for å få et bra sluttresultat.


Kommoden ble pusset, vasket og fikk deretter et strøk med heftgrunning.






Liker så godt den blanke finishen som det blir ved bruken av bengalack.


På denne måtte det til tre strøk av den sorte før jeg kunne si meg fornøyd.






Tips - her har drivved blitt tørket godt på forhånd og fått maling i samme som møblet - og vips ble det til et dekorativt lite element.











Stilige men enkle knotter ble valgt til kommoden og noen skikkelig tøffe nr.skilt for å sette prikken over I en :)

Stæsja med pute ifra Kid interiør sin høstkolleksjon og faktisk en helt ekte COROKIA :)

Selve rommet er blitt malt i hvitt og lagt en skjønn litt glam tapet på en av veggene.
Noe av det nye gulvet kan også sees på noen av bildene her...

Men kommer tilbake til dette og flere smakebiter ifra  rommet  etter hvert som ting blir ferdig. 





        Ha en fortsatt fin kveld da dere

                                           
                            Sissel              







 

24 kommentarer:

Synnøve sa...

Så flott kommoden ble. Bengalakk er supert og bruke,når en vil ha noe helt blankt.
Golvet ser tøft ut.
Jeg har noen små prosjekter på gang jeg også. Har ferie neste uke også,så da satser jeg på og får gjort unna mye her hjemme.
Ønsker deg ei fin ny uke
Klem

Lindas Lille Leilighet sa...

Kjempestilig! Skikkelig glossy=Love:D

Mor Inger`s hus sa...

For en herlig look på kommoden.
Virkelig verdt alle strøkene med maling.

Søndagskveldklem

Lonni´s Verden sa...

Du er god til at give dine møbler nyt liv.
Kommoden er blevet rigtig flot med den sorte maling.
Klem Lonni

alexxis sa...

steike den ble jo rå fin da:))

Unknown sa...

Kommoden må jeg si ble en ener. Kjempe stili.
Håper du tar turen innom meg, har nå en giveaway på gang der inne.:) Klem

Meta sa...

Den kommoden ble skikkelig stilig! Det er så flott med kontraster i denne hvite bloggverden.:)

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Den ble knalltøff !!
Helblank sort er flott, gleder meg til resten !!

klem

Anonym sa...

Kommoden ble knallfin,stilig med glassknottene på, herlig. :))
God ny uke.
Klem fra Mette.

Black Feathers sa...

Kjempe lekker komoden ble i svart blank. Ja forarbeidet er viktig for et godt resultat. Tøff pute som ble prikken over i en.
Ha en flott dag.
Hilsen Eline. ;)

Romantiske Stinemor sa...

Vakker!!:-) flink du er:-)

Linn sa...

Heihei Sissel:) Så tøff den kommoden ble:):) skikkelig fin ble den:);) Bengalakk er suveren maling, og 90 i glans, ja da er det ikke noe problem og holde det rent heller;) knottene var fine, kom bedre frem i svart bakgrunn kontra om du hadde hatt kommoden hvit;) Det skal bli sååå spennende og få se rommet fiks ferdig;) Er helt sikker på at det dukker opp noen overraskelser;) Du er jo så kreativ så:);)
Klem fra Linn

Unknown sa...

Hei hei Sissel du lar meg stadig bli imponert av din maling, skulle ønske jeg hadde tid og energi til å gjøre mer av det selv, håper formen din er fin, jeg er på tur til sykehuset for ny medisinutprøving nå, så blir det behandlingstur til Tyrkia snart, nb for noen fine bilder av din Ida på hennes blogg, hun er jo bare såpe vakker, stor klem

Mittfristed sa...

Kommoden din ble veldig stilig. Godt tips å bruke Bengalakk; super finish - blank og lekker :-)

Gårdsjenta sa...

Så kjempeflott den ble!! :D Moro å ha så flotte møbler i huset :)

Vi har hatt kombinert soverom/kontor, men akkurat flytta kontoret ut igjen.. 3. gang vi flytter det.. Så kanskje vi blir fornøyde nå ;)

La meg til som følger jeg, så titter jeg innom igjen senere :)

Monica sa...

Hei på deg.
Så kul den ble, likte veldig godt den blanke looken som Bengalakken gav!
Ser at du har gjort skikkelig grunnarbeid også, pussing og vasking, flink du ;))
..hmmm..lurer på om jeg har noe jeg kan male, ble veldig inspirert her ;))
Ønsker deg en riktig fin høstdag.
Smil og klem fra Monica

Linn sa...

Kjære guruen min;) Den kalk malinga di, med den fargen du kjørte på baren, den ser jo grå ut hos deg, men inne på nettet når jeg sjekka ut den fargen så var den absolutt ikke grå:/ Så derfor spør jeg deg, hvordan oppfatter du fargen? Du som har den selv? Er det grå? For hvis den er det, så kjøper jeg meg en boks;) Klemmer til deg:)

I Det Lille Grå Huset sa...

Så stilig den ble :) Litt av en jobbing pusse opp en kommode ;) Kult med pute til pynt...det har jeg aldri tenkt på før ;)
Ha en fin kveld :)
Klem Line

Iziko sa...

Denne likte jeg virkelig, kjempe flott ble den! Likte dekoren du har satt oppå og, rålekkert!! :)

salige lavendel sa...

FYYYYYYYYY så flott!!! Her ble jeg skikkelig inspirert til å male sorte møbler altså. Jeg har stor sans for sort/hvitt jeg også, men gjerne kombinert med friske farger som turkist og sennepsgult. Er det vanskelig å msale med bengalakken??

Nina Iren sa...

Kommoden ble bare så flott. Eg får vist mere sansen for det svarte i interiøret, og det trodde eg aldri sku komme her i huset!! Men ser jo enn blir litt lei av ale det hvite etter hvert. Kommoden din ble iallefall rålekker.

Precious Home sa...

Så stilig en ble!!!
Vurderer faktisk svarte møbler her og, men finner ikke tiden...Ønsker meg mer tid i hverdagen;)

Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Ble helt forelsket i den kommoden din, den ser helt fantastisk ut! :)
Og jeg ble veldig inspirert.

FruLykke sa...

Den ble kjempe fin!
Er så kjekt å kunne finne inspirasjon og tips, og det er du super god på å dele med oss :)

Klem Annie