søndag 6. juni 2010

VEGGDEKORERING I VÅRT 80-TALLSHUS/UTEN TAPET !




På kjøkkenet er det blitt brukt såkalt LASERING.Og her er det kun OLJEbasert maling som gjelder...Malt først med grunnfargen for så å lasere over,med litt mørkere farge .For å få ønsket mønster er det her brukt en plastpose som tvinnest rundt malingsrullen.


KJØKKEN vegg lasert.

Her er det malt først med eggehvit og deretter svampet over med SØLVDEKORLASUR,for å få et preget mønster.Har skrevet om dette  her   http://daisishome.blogspot.com/2010/01/veggdekorering-og-litt-stuebilder.html,

Her samme måte ,men med Sort vannbasert maling som underlag.Morro for dette var nemelig det første TIPSET mitt som jeg fikk på trykk i InteriørMagasinet BoligPluss!

Her brukt på en fondvegg på lilledoen...
Når en bor i et Såkalt "80-talls hus",så kan det behøves å bruke litt "kreativitet" for å få PYNTET opp VEGGENE i huset.Etter som det er såkalt sponplater som er blitt brukt i det meste av huset,noe som jeg er glad for idag...For her skulle det ikke være snurten av noe som het TAPET,det var handyman ganske så bestemt på.Husker at jeg såvidt fikk mast meg til en liten vegg på stua,med sånn Strietapet som var så "in" på den tiden.Heldigvis sier nå jeg ,så var den overmalbar! Skal si at den var Tykk av alle MalingsLagene..til slutt.....Nå ja mye er blitt forandret etter hvert,men der det fortsatt er veggplater er jo blitt min store utfordring.For Handyman sin innstilling til TAPET har derimot ikke forandret seg....thi..hi..Men her hvor den EGGEHVITE farven er basis,så er det jo greit å kunne ha Fondvegger også !
Så her er enkelt og greit noen måter som jeg selv har kommet frem til går å bruke som VEGGDEKOR.Der hvor man IKKE har såkalt TAPET ,Trepanel eller Panelplater som vel er det som er mest brukt i nye hus idag.Kjekt bare å kunne MALE over når det man blir lei og det evnt.skal forandres,fornyes igjen....

5 kommentarer:

Synnøve sa...

Jeg bare digger veggene dine som er lasert. De ser kjempefine ut. Mye kjekkere en tapet med hensyn til og fornye iallefall. For en må forny engang i blandt:))

ha en fin kveld
Klem

alexxis sa...

ikke dum den løsningen i stede for tapet nei..kjempe fint:)

salige lavendel sa...

Dette var jo en smart løsning. Det så jo nesten ut som tapet =)

salige lavendel sa...

Koselig at du likte skiltet =)Hvis du ville ha ett, kan du bare maile meg navn og adresse på saligelavendel@yahoo.com så mailer jeg deg tilbake.

Anonym sa...

masse masse lekkert!ha en fin dag!!:)ann lisbeth